Portaal Puhka Eestis jagab turismiettevõtjaile kriisinõu

Foto: Visit Estonia


Pole kahtlust, et üks üleöö ja tugevamani kriisi poolt lüüasaanud sektoreid on turism. Et maandumist veidigi pehmendada, on EASi turismiarenduskeskuse hallatav Eesti ametliku turismiinfo portaal Puhka Eestis kokku pannud omapoolsed suunised turismiettevõtjaile kriisiga toimetulekuks. 

Eesti ettevõtlus tervikuna on saanud uue olukorraga kohaneda suures piires kaks nädalat ning iga sektori ettevõtjad püüavad peale esimesest šokist ülesaamist leida oma ellujäämise strateegia.

“Praegu toimuvad päevade ja tundidega üle maailma sündmused, mida tavaliselt arutataks või millega kohanetaks aastaid. Kaubavood liiguvad, kuid Eesti turismi jaoks on maailm lukku läinud, ligi kaks nädalat tagasi välisturismi, viimaste päevade arengute tõttu ka siseturismi mõistes. Me ei tea, kui pikaks ajaks; me ei tea, millises ulatuses,” kirjutab EASi turismiarenduskeskuse hallatava turismiinfo portaali Puhka Eestis uudiskirjas Liina Maria Lepik.

Portaal Puhka Eestis koondas omalt poolt kokku turismiettevõtjale olulised viited. Ettevõtjaid kutsutakse portaalis üleskutsega “Teata murest riigile ja jaga tööjõudu”, mille alla on koondatud kõik sektoris tegutsevale ettevõtjale vajalik: Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt ettevõtjatele loodud ühtne COVID-19 kontaktpunkt, Töötukassa platvorm, tööjõu jagamise portaal Share Force One ning Eesti Ettevõtete Kriisiabikeskuse platvorm.“Jälgige, värskendame kriisiteemalise koondinfo lehte jooksvalt!” kutsub Lepik üles kriisi-infoga kursis olema.

Vaatamata kõigile platvormidele, veebilehtedele jm elektroonilistele võimalustele võib Lepiku sõnul ikkagi väga vajalikuks osutuda konsultatsioon inimeselt inimesele. “Selles on tõeline eestvedaja olnud maakondlike arenduskeskuste võrgustik, kes on samuti palju murede kohta infot kogunud. Kriisiajal on kohalik MAK ka esimeseks kontaktpunktiks ettevõtjale, aidates kaaluda, kas ja mil määral mingit meedet kasutada, millest osa on seotud ka laenukohustusega,” selgitab Lepik.

Mida saab hetkel teha turismiarenduskeskus?

“Me ei vaata seda kõike sugugi kurvalt pealt ja oleme esimesest päevast otsimas lahendusi sektori toetamiseks nii antud olukorras kui ka tulevikus. Kõik meie tegevused on kiirel ümbersuunamisel, et tulla sellest olukorrast välja tugevana, paremana ja targemana,” kinnitab Lepik, kelle sõnul ei ole mingit mõtet paratamatusega võidu joosta.

“Vastupidi – selle esimeste seas tunnistamine ja võltsoptimismist loobumine võib tuua tähelepanu, mis kujuneb kampaania mõõtu tegevuseks. Meie esimene sõnum maailmale kriisi puhkedes oli Visit Estonia…later. Selleks valmistumegi,” julgustab Lepik kõiki turismivaldkonna ettevõtjaid.

Mis on praegu turismiettevõtluses oluline?

Lepiku sõnul töötab EASi turismiarenduskeskus hetkel kiiresti välja lahendusi nn post-koroona ajaks, et inspireerida maailma ja eestlasi vaimustuma kõigest erilisest, mida meil on pakkuda. “Juba enne eriolukorra väljakuulutamist alustasime agentuuriga tööd siseturismi kampaaniaks, et liikumisvabaduse naastes kodumaine turism hooga jalad alla saaks.
Eesti pildil hoidmiseks töötame B2B klientidega,” valgustab Lepik.

Ta jätkab, et juba varem testiti veebiseminari vormi, mida viis väga menukalt läbi EASi turismiarenduskeskuse äriturunduse projektijuht Agnia Nast.

“Hoiame välismaiste reisikorraldajatega sidet, et oleks olemas kogu info ja inspiratsioon, kui piirid taas lahti lähevad. Just nüüd on aeg hakata arendama ühiselt sihtkohtadega tuleviku koostöömudelit. Olukorras, kus turismiinfopunktid on kinni ja pole turiste, on hea aeg läbi mõelda, kuidas teha vajalik info alternatiivseid kanaleid kasutades kõigile kättesaadavaks,” lausub Lepik.

Jätkatakse ka Green Destinationi projektiga, kuhu kavandati esialgu 4 sihtkohta, ent kus osalevad nüüd kõik 7 huvilist (Tartu, Pärnu, Rakvere, Hiiumaa, Saaremaa koos Muhuga, Järvamaa ja Lahemaa), esimene veebiseminar toimub lähiajal. “Plaanime ettevõtjatele ka e-akadeemiat jm koolitusvõimalusi paremini välja tuua,” räägib Lepik.

Veel arendatakse välja uue funktsionaalsusega visitestonia.com veeb ja tuuakse praeguses turismiinfos esile virtuaalse elamuse pakkujad. “Siin tulevad mängu ka eespool mainitud vabalt liikuvad kaubad: nimelt on paljudel turismiettevõtjatel riskid hajutatud ja tegevusalaks ka väiketootmine. Praegusel laineharjal, kus innustatakse tarbima kodumaist, asume oma infos siseturule rõhutama tootmis- ja tellimispoolt,” ütleb Lepik.

“Ka oleme ümber korraldamas ärimudelite toetust ja loodame peatselt anda turismiettevõtetele rahalist tuge senisest lihtsamatel alustel,” lubab Lepik.

Ettevõtete Kriisiabikeskus
info@kriisiabkieskus.ee
www.kriisiabikeskus.ee

 

Loe ka neid uudiseid

UUDISED & ARTIKLID

Soovid meid toetada?

Kui oled TELIA võrgus, siis saad meile teha toetuskõne telefonil 900 70 23.
Helistades sellele numbrile toetad meie tegevust 5 euroga.

Tee palun Sulle sobivas suurses ülekanne meie kontole LHV pangas
EE397700771004734517
Selgitusse märgi "Toetan eesti ettevõtjate kriisiabi"
Saaja: MTÜ Eesti Ettevõtete Kriisiabi

TÄNAME!